Без банківських карток важко уявити сучасне життя. Тим неприємнішими можуть стати ситуації, коли ваша картка блокується банком, а ви залишаєтеся в цей момент без коштів
- Посилання скопійованоlink copied
Існує 5 найпоширеніших причин, через які банк приймає рішення призупинити дію картки. Про них і про те, як чинити в таких випадках, розповіла топменеджерка izibank Анна Тігіпко в ексклюзивному інтерв’ю “24 каналу”.
Топ-5 причин для блокування банківської картки
Як правило, банк блокує картки, щоб захистити ваші кошти, або на вимогу законодавства.
1. Підозри про шахрайство
Якщо через картку проводяться нетипові або сумнівні операції, це викличе пильну увагу банку і, як наслідок, її блокування. Таке відбувається, коли:
- різко зростає обсяг вхідних або вихідних переказів;
- швидко проводяться розрахунки в різних географічних точках;
- раптово здійснюються онлайн-покупки, якщо до цього тільки знімали готівку з картки.
2 Помилка у введенні PIN-коду
Банк точно заблокує картку, якщо було тричі поспіль введено неправильний PIN-код.
3. Рішення суду або відкрите виконавче провадження
За наявності судових претензій кошти будуть заарештовані. Це може статися після заяви кредитора про несплачені:
- штрафи,
- комунальні послуги,
- податки,
- інші внески.
Суд зазвичай заарештовує тільки суму необхідну для сплати заборгованості.
4. Моніторинг грошових коштів
У разі фіксації великих переказів та їх подальшого переведення в готівку, банк може запідозрити власника картки у відмиванні нелегальних доходів. У цьому випадку для розморожування коштів доведеться надати документи, що пояснюють операції та підтверджують їхню законність.
5. Кінець терміну дії
Перед таким блокуванням клієнт отримує попереднє повідомлення. За відсутності будь-яких реакцій картка перестане працювати.
Що робити, щоб картку не заблокували
Для цього потрібно дотримуватися кількох правил:
- Не надавайте нікому доступ до вашого банківського додатка
- Не використовуйте картку для переказу сумнівним людям або магазинам – краще платіть готівкою.
- Обготівковуйте гроші в банкоматах, розташованих біля банків.
- Подбайте про те, щоб вашому банківському консультанту був відомий ваш актуальний номер телефону – у разі проблем, він повинен буде швидко вийти на контакт із вами.
Ну і, звичайно, не варто довіряти свою карту нікому, адже від цього залежить збереження ваших заощаджень.
Джерело