Тренд на авто з нульовими викидами стає дедалі помітнішим: електрокари вже не сприймаються як розкіш або забаганка, а радше як економічне й практичне рішення. Так, у Дніпрі все більше водіїв відмовляються від транспорту з бензиновими двигунами та обирають електромобілі. Про це повідомляє “Дніпро Оперативний”, посилаючись на “Наше Місто”.
Економія у десять разів: досвід дніпрянки Ірини
Ірина з Дніпра розповідає, що перехід на електрокар став для її родини продуманим і фінансово вигідним рішенням. Разом із чоловіком вони спочатку вагалися, втім згодом придбали новий китайський електрокросовер BYD Song Plus.

«Ми хотіли саме нову машину, бо головне в електрокарі батарея. Такі, як у Nissan Leaf, швидко зношуються, а тут вже нове покоління літій-залізо-фосфатних акумуляторів, які служать довше», — пояснює Ірина.
Автівка може проїхати до 500 км на одному заряді. Заряджає її дніпрянка вдома — у гаражі, де встановлено пристрій потужністю 7 кВт. Повна зарядка займає 15–18 годин, але Ірина користується і міськими станціями, які легко знайти через мобільний застосунок.

За словами Ірини, витрати на поїздки скоротилися у рази: якщо раніше, на авто із бензиновим двигуном, 100 км коштували приблизно 825 гривень, то тепер, на електромобілі, — лише 60–70 гривень, а при нічному тарифі — навіть 35–40.
Не менш важливим аргументом для родини стали державні пільги. Нині для нових електрокарів діє нульове розмитнення, яке, за оновленими даними, збережеться до кінця 2025 року. А перша реєстрація електрокара обійшлася значно дешевше: замість стандартних 5% збору до Пенсійного фонду вона сплатила трохи більше тисячі гривень.
Електрокарів стає більше, бензинових авто — менше
За даними регіонального сервісного центру ГСЦ МВС у Дніпропетровській та Запорізькій областях, з кожним роком популярність електромобілів зростає.
- 2023 рік — 2 045 електромобілів зареєстрували в Дніпрі;
- 2024 рік — 2 481 авто;
- 2025 рік (станом на 18 жовтня) — 3 084 машини.
В області приріст ще більший: у 2023 році зареєстрували 879 авто, у 2024 — 1 233, а цього року — вже понад 7 700 електрокарів.
Натомість кількість транспортних засобів із двигунами внутрішнього згоряння скорочується. У Дніпрі за три роки вона зменшилася з 11 701 до 9 057 машин, а в області статистика була такою:
- у 2023 році – 8 605 авто;
- 2024 – 7 629;
- 2025 – 8 156.
Особливі номери та пільги при реєстрації

Електрокари у Дніпрі отримують спеціальні номерні знаки із зеленими символами — їх легко впізнати на дорогах. Як зазначив керівник регіонального сервісного центру ГСЦ МВС Володимир Степанов, такі номери видають тільки для авто, які працюють виключно на електродвигунах. А власники гібридів отримують звичайні номерні знаки.

За його словами, процедура реєстрації аналогічна звичайним авто, проте власники нових електромобілів звільняються від сплати пенсійного збору під час першої реєстрації.
Електрика, газ чи бензин: скільки коштує проїхати 100 км

Автомеханік та кандидат технічних наук Пилип Бабіч наводить простий приклад: поїздка на 100 км на електрокарі Nissan Leaf обходиться приблизно у 75 гривень, якщо заряджати його вдома. Для порівняння, бензиновий автомобіль аналогічного класу (Nisan Sentra або Maxima) витратить 500–600 гривень, а газовий — на 20–40% менше за бензиновий.
Так, за словами експерта, електромобіль вигідніший у 6–8 разів. Навіть при зарядці на платних станціях він залишається на 20–30% вигіднішим. Крім низьких витрат на зарядку, електрокари дешевші у обслуговуванні, адже не мають коробки передач, ременів чи свічок.
Проте Пилип Бабіч наголосив: електрокар можна вважати зручним рішенням для життя у великому місті, але для міжміських поїздок чи надзвичайних ситуацій більш практичними варіантами залишаються бензинові та газові авто.
Нагадаємо, раніше ми писали про новий сервіс, завдяки якому поїздки на електромобілі стали простішими.






Коментувати цю новину post