КОМПРОМАТОР
Погода
  • ГЛАВНАЯ
  • РЕГИОНЫ
    • Новости Запорожья
    • Новости Киева
    • Новини Кропивницького
    • Новости Львова
    • Новости Николаева
    • Новости Одессы
    • Новости Ровно
    • Новости Черкасс
  • КУЛЬТУРА
    • Поздравления
      • С Днем Ангела
      • Церковные праздники
      • Календарные праздники
      • Поздравления с Днем рождения
        • Поздравления с Днем рождения для женщин
        • Поздравления с Днем рождения для мужчин
        • Поздравления с Днем рождения для брата
        • Поздравления с Днем рождения для сестры
        • Поздравления с Днем рождения для кума
        • Поздравления с Днем рождения для кумы
        • Поздравления с Днем рождения для мамы
        • Поздравления с Днем рождения для папы
        • Поздравления тете на День рождения
        • Поздравления дяде на День рождения
        • Поздравления для подруги с Днем рождения
        • Поздравления шефу на День рождения
  • ЭКОНОМИКА
  • ПРОИСШЕСТВИЯ
  • ТЕХНОЛОГИИ
  • СПОРТ
    • БАСКЕТБОЛ
    • БИАТЛОН
    • БОКС
    • БОРЬБА
    • ФУТБОЛ
  • БИЗНЕС
  • АВТО
КОМПРОМАТОР
  • ГЛАВНАЯ
  • РЕГИОНЫ
    • Новости Запорожья
    • Новости Киева
    • Новини Кропивницького
    • Новости Львова
    • Новости Николаева
    • Новости Одессы
    • Новости Ровно
    • Новости Черкасс
  • КУЛЬТУРА
    • Поздравления
      • С Днем Ангела
      • Церковные праздники
      • Календарные праздники
      • Поздравления с Днем рождения
        • Поздравления с Днем рождения для женщин
        • Поздравления с Днем рождения для мужчин
        • Поздравления с Днем рождения для брата
        • Поздравления с Днем рождения для сестры
        • Поздравления с Днем рождения для кума
        • Поздравления с Днем рождения для кумы
        • Поздравления с Днем рождения для мамы
        • Поздравления с Днем рождения для папы
        • Поздравления тете на День рождения
        • Поздравления дяде на День рождения
        • Поздравления для подруги с Днем рождения
        • Поздравления шефу на День рождения
  • ЭКОНОМИКА
  • ПРОИСШЕСТВИЯ
  • ТЕХНОЛОГИИ
  • СПОРТ
    • БАСКЕТБОЛ
    • БИАТЛОН
    • БОКС
    • БОРЬБА
    • ФУТБОЛ
  • БИЗНЕС
  • АВТО
Безрезультатно
View All Result
КОМПРОМАТОР
Безрезультатно
View All Result
На головну Новости Черкасс

Яких правил мають дотримуватися кермувальники самокатів та хто їх контролює у Черкасах — Новости Черкасс

Автор Komo
12.10.2025
в разделе Новости Черкасс
0
Яких правил мають дотримуватися кермувальники самокатів та хто їх контролює у Черкасах — Новости Черкасс
Share on FacebookShare on Twitter

12 жовтня 2025, 09:27

У Черкасах з початку 2025 року сталося 36 аварій за участі електросамокатів, 21 з них — із травмованими.

Половина аварій сталася з вини кермувальників електросамокатів, таку інформацію Суспільному у відповіді на інформаційний запит надав начальник Управління патрульної поліції області Олександр Кокоба.

Яких правил мають дотримуватися кермувальники самокатів та хто їх контролює. Суспільне Черкаси/Ольга Лисенко

Яких правил мають дотримуватися користувачі електросамокатів, до яких наслідків може призвести їхня необережність на дорозі та хто і як у Черкасах контролює компанії, які надають самокати в оренду — спецрепортаж Суспільного.

Місцева жителька Марія Лебідь нещодавно стала очевидицею дорожньо-транспортної пригоди за участі електросамоката:

“Інший раз літають, як ненормальні. Ну і якісь правила теж треба, щоб вони чи в шоломах їздили, швидкість обмежувати, бо вони розганяються до 60 кілометрів на годину і створюють аварійну ситуацію, а тоді хто винний?”, — прокоментувала Марія Лебідь.

Цю думку поділяє черкасець Вадим Козовий:

“Я і на самокатах, і на машині їжджу. Я розумію самокатчиків, бо це зручно. І водіїв дуже розумію, бо вчора я ледь не збив самокатчика. Він (водій електросамокату — ред.) на пішоходному переході не дивиться наліво, направо. Він бачить зелений колір і мчить собі, а якщо він би розумів, що може десь неочікувано машина виїхати. Вони не розуміють цих моментів, поки самі не попадуть в таку ситуацію”.

Згідно із українським законодавством, з 2023 року самокати в Україні визнані транспортними засобами. Тож правил дорожнього руху мають дотримуватися і їхні керманичі, пояснив речник патрульної поліції області Олексій Драгун. Найперше — переїжджати перехрестя на відповідний сигнал світлофора.

“Також такі керманичі мають позначити себе на дорозі. Зокрема світловідбивальні елементи мають бути на одязі або на транспортному засобі. Також водій має вдягати на себе шолом, налокітники, наколінники, які убезпечать від травмування”, — прокоментував речник.

Цих правил намагається дотримуватися черкасець Богдан Артеменко. Самокат придбав чотири роки тому і, додав, — не пошкодував. На його думку, це дешевше, ніж таксі, і зручніше, ніж громадський транспорт.

“Ти сів, куди захотів — поїхав. Це в першу чергу про комфорт”, — прокоментував чоловік.

Але не забуває і про комфорт “колег” по дорозі. Їздить проїжджою частиною і обов’язково зупиняється на переходах, додав Богдан Артеменко.

“Зараз багато люди їздять, порушують. Вони, як хочуть, їздять. Вони не розуміють ще до кінця, що в першу чергу самокат — це транспорт”.

Окрім власних самокатів черкасці можуть скористатися й орендованими. За спостереженнями кореспондентів Суспільного, щоранку їх розставляють різні фірми у різних локаціях: у Долині троянд, на “Дружбі народів” і біля міськради тощо.

“Під кожну фірму є свій додаток для користування самокатами. Можна і покататися, свіжим повітрям подихати. Є такі люди, які їздять на самокатах, які не дивляться нікуди”, — розповів місцевий житель Валентин Губерний.

Проте навіть досвідчені керманичі автомобілів їзду поруч із “самокатчиками” називають екстримом, розповів водій Микола Шумейко:

“Я досвідчений водій, обходжу. Це для мене не проблема. Але мого товариша просто збили. Зачепили і поїхали. Йому було дуже неприємно. Це було вночі: темно було і він не побачив просто”.

У такій ситуації варто звертатися до правоохоронців, зазначив речник патрульної поліції області Олексій Драгун:

“Відповідальність передбачена за керування транспортним засобом у стані сп’яніння, тобто наркотичне, алкогольне чи інше. Також слід пам’ятати: вони є учасниками дорожнього руху та у випадку ДТП несуть відповідальність, як і інші керманичі транспортних засобів. Тобто їх можна притягнути до відповідальності”.

Але на практиці, як розповіла Суспільному очільниця Асоціації пішоходів України Поліна Маршалл, притягнути до відповідальності користувачів електросамокатів майже не реально. Адже в Україні, їх хоч і визнали транспортними засобами, спеціальних правил їзди не встановили:

“Не було розроблено та прийнято порядок отримання прав на керування таким транспортом. Не має правил їзди на ньому. Не було зазначено, з якого віку ми маємо надавати право користуватися таким транспортним засобом”.

Також, зі слів Поліни Маршалл, не визначено хто має оглядати цей транспортний засіб:

“Не було встановлено обов’язкового порядку проходження технічного стану, огляду на технічний стан таких транспортних засобів. Наприклад, водій автомобіля має бути працездатним, здоровим, отримує медичну довідку, коли складає іспит. А хто перевіряє, чи здорова людина, чи не має вона серцеве захворювання, яке стає за кермо електросамоката? Та ніхто”, — пояснила Поліна Маршалл.

Яких правил мають дотримуватися кермувальники самокатів та хто їх контролює. Суспільне Черкаси/Ольга Лисенко

Усі ці нюанси хвилюють і пішоходів, з якими поспілкувалося Суспільне. Адже, те, що ти йдеш по тротуару, не гарантує твою безпеку, прокоментував місцевий житель Сергій Куратовський:

“І помирають, і убиваються, і людей травмують”.

Місцева жителька Анна додала:

“Реально можуть збити. Я переходила дорогу, а людина їде на самокаті в навушниках з другом. Ну це ненормально. Моя дитина їздить на трюковому самокаті і тільки зі мною”.

Але не варто бути такими категоричними, зазначила черкащанка Віра Лозова:

“Я заздрю тим, хто їздить на самокатах. Мені подобається”.

Місцева жителька Наталія Головатюк додала, що для таких транспортних засобів мають бути відведені доріжки:

“В принципі вони мають право на існування, але мають, як от є велосипедні доріжки, так і мають бути якісь зони, де вони будуть кататися і мають бути звісно обмеження хто може їх водити. Коли їде дитина десятирічна на цьому самокаті, то певно є ризик потрапляння в неприємні ситуації”.

Місцевий житель Леон користується самокатами, розповів, що не їздить дорогами:

“Я їжджу на тротуарах, перехожу і злажу з нього”.

Тому, як вважає пані Наталія, порядок із самокатами у Черкасах має навести міська влада. Особливо з фірмами, які надають їх в оренду. Нині, як розповів начальник управління транспорту Черкас Віталій Москаленко, впливу на них не мають:

“Організація роботи самокатів не належить до повноважень міської ради. Вони самостійно справляють свою господарську діяльність. Відповідно, хто користується, мають виконувати правила дорожнього руху, оскільки електротранспорт, такий, як самокати, моноколеса прирівняно до транспорту”.

Аби дізнатися, на яких підставах працюють компанії з прокату електросамокатів, Суспільне намагалося зв’язатися з їхніми представниками. Номери для зв’язку на сайтах фірм не оприлюднені. Тож лист з пропозицією поспілкуватися Суспільне розіслало усім на електронну пошту. Відповідь отримали від Антона Мілки, керівника напряму з розвитку шерингових сервісів однієї з компанії. Він зазначив:

“З Черкаською міськрадою ми уклали Меморандум про співпрацю та правила використання електричних самокатів на території громади, який передбачає право надавати послуги прокату та встановлює правила надання сервісу: від обмеження швидкості до зон, заборонених для паркування. Питання безпеки для компанії є пріоритетом, тому ми не просто розміщуємо техніку на вулицях, а й працюємо над формуванням культури користування електросамокатами. У застосунку доступні інструктажі з безпечного руху та режим «початківця» з обмеженою швидкістю до 15 кілометрів на годину, щоб поступово звикати до керування”.

Такі правила також діють у Львові, розповів Суспільному львів’янин Дмитро Гурин:

“У нас оператори за заявою міської ради в пішохідних зонах, в парках, або в місцях проведення якихось заходів обмежили швидкість для самокатів. Зараз там є попередження, як користуватися, є роз’яснення про зони. Тобто можна зрозуміти, в якій зоні можна їздити, в якій — ні. Є роз’яснення по швидкості”.

Утім, не все так просто: часто електросамокати, які розміщують компанії по містах, несправні, додав Дмитро Гурин:

“Були в мене випадки, коли на самокаті прокатному не працювали гальма. І я майже потрапив у ДТП. Було пару випадків, коли самокат зазнав вандалізму — був розламаний, але цього не було видно — тобто стаєш і рама ламається. Було пару випадків, що неможливо було запаркувати самокат. Звертався в службу. Переважно вони швидко відповідають і там вирішується більшість проблем”.

Та й незрозуміло, де можна пересуватися на самокатах, додав черкасець Богдан Артеменко. Адже спеціальних доріжок у Черкасах для них немає, а коли їдеш дорогою — нервують водії. Де ж можна їздити — пояснив начальник управління транспорту Віталій Москаленко:

“Самокат — це звичайний транспортний засіб, який має рухатися по проїжджій частині дороги. Рухатися не по окремих смугах, а по проїжджій частині, виконуючи всі правила дорожнього руху”.

Утім, і в асоціації пішоходів України, і в Асоціації велосипедистів, з представниками яких Суспільному вдалося поспілкуватися, пояснили: питання персонального електротранспорту потребує масштабного врегулювання. Адже користувачів самокатів й моноколіс на вулицях українських міст стає все більше, як і проблем через неврегульованість законодавства.

Яких правил мають дотримуватися кермувальники самокатів та хто їх контролює. Суспільне Черкаси/Ольга Лисенко

“Загалом не є нормою, коли електросамокат потужністю, умовно, 200-300 кіловат прирівнюється до автомобіля з усіма наслідками. Логічно було б все-таки їх тримати десь ближче до велосипедистів в плані того, щоб були схожі правила, схожа відповідальність”, — прокоментував член Асоціації велосипедистів Києва Микола Полюхович.

“Насправді, є декілька законопроєктів. Один із них з номером «3023». У. На цей час цей законопроєкт лежить п’ятий рік. Ще один схожий законопроєкт був у 2024 році, але він навіть до першого читання не дійшов, тобто не дійшов до розвитку у Верховній Раді. все-таки визначеність потрібна, тому що це впливає на аварійність на дорозі, на кількість правопорушень і призводить до збільшення хаосу.

Однак, незалежно від того врегульоване це питання чи ні, усім, хто бере до рук самокат, лікар-травматолог Сергій Королік, радить дбати про свою безпеку. Адже із травмами, отриманими під час пересування на електросамокатах, звертаються до них щодня.

“Найчастіше це перелом променевої кістки у типовому місці зі зміщенням. І травми обличчя часто. Також це можуть бути і переломи плечової кістки, часто внутрішньосуглобові. Вони потребують оперативного лікування. Найпростіше казати: «не їздіть, не катайтеся», але це не вихід із ситуації. Я б радив використовувати засоби індивідуального захисту, тобто налокітники, наколінники, шоломи. І по можливості вибирати такі маршрути, де хороше покриття, рівне і де немає поруч дороги, де можна додаткову небезпеку створити”, — пояснив Сергій Королік.

Джерело

Next Post
На Черкащині посадовця підозрюють у службовій недбалості, що призвела до незаконної вирубки лісу

На Черкащині посадовця підозрюють у службовій недбалості, що призвела до незаконної вирубки лісу

На Звенигородщині відкрили Алею Героїв на честь полеглих військових

На Звенигородщині відкрили Алею Героїв на честь полеглих військових

У Рівному раніше судимий чоловік обікрав будинок та будівельний вагончик

У Рівному раніше судимий чоловік обікрав будинок та будівельний вагончик

Коментувати цю новину post

Последние публикации за сегодня

Змушували копати окопи цивільних: справа розглядається в суді Запоріжжя – Новини Запоріжжя

Змушували копати окопи цивільних: справа розглядається в суді Запоріжжя – Новини Запоріжжя

15.10.2025
Додаткові кошти на оплату електроенергії – для жителів прифронтових – Новини Запоріжжя

Додаткові кошти на оплату електроенергії – для жителів прифронтових – Новини Запоріжжя

15.10.2025
Сонячні електростанції, сучасні теплові пункти та утеплення фасадів: Миколаїв допомагає ОСББ модернізувати свої будинки » Миколаївський Оглядач

Сонячні електростанції, сучасні теплові пункти та утеплення фасадів: Миколаїв допомагає ОСББ модернізувати свої будинки » Миколаївський Оглядач

15.10.2025
Громадська безпека та соціальна згуртованість: у Миколаєві відбулося засідання робочої групи » Миколаївський Оглядач

Громадська безпека та соціальна згуртованість: у Миколаєві відбулося засідання робочої групи » Миколаївський Оглядач

15.10.2025

Категории

  • АВТО (610)
  • БАСКЕТБОЛ (1 767)
  • Без категорії (57)
  • БИАТЛОН (633)
  • БИЗНЕС (206)
  • БОКС (178)
  • БОРЬБА (365)
  • Календарные праздники (6)
  • КУЛЬТУРА (2)
  • Новини Кропивницького (236)
  • Новости Запорожья (1 729)
  • Новости Киева (245)
  • Новости Львова (240)
  • Новости Николаева (1 506)
  • Новости Одессы (61)
  • Новости Ровно (395)
  • Новости Черкасс (1 556)
  • Поздравления (47)
  • Поздравления для подруги с Днем рождения (4)
  • Поздравления дяде на День рождения (1)
  • Поздравления с Днем рождения (1)
  • Поздравления с Днем рождения для брата (1)
  • Поздравления с Днем рождения для женщин (2)
  • Поздравления с Днем рождения для кума (4)
  • Поздравления с Днем рождения для кумы (3)
  • Поздравления с Днем рождения для мамы (3)
  • Поздравления с Днем рождения для мужчин (1)
  • Поздравления с Днем рождения для папы (4)
  • Поздравления с Днем рождения для сестры (4)
  • Поздравления тете на День рождения (1)
  • Поздравления шефу на День рождения (1)
  • ПРОИСШЕСТВИЯ (1 450)
  • С Днем Ангела (4)
  • ТЕХНОЛОГИИ (263)
  • ФУТБОЛ (4 327)
  • Церковные праздники (2)
  • ЭКОНОМИКА (1 220)

Точка зрения

Редакция "Компроматор Украина" может не разделять точку зрения авторов. Оценочные суждения не подлежат опровержению и подтверждению их правдивости.

За достоверность и содержание рекламных материалов ответственность несет рекламодатель.

Компроматор

Мы предоставляем актуальные и всесторонние обзоры событий, политики, экономики, культуры и других сфер жизни Украины. Наша команда профессиональных журналистов следит за главными событиями и предоставляет вам свежую информацию, чтобы вы всегда оставались в курсе происходящего в стране.

‘Компроматор Украина‘ – ваш партнер в поиске правдивых новостей и анализе событий, влияющих на будущее Украины.”

  • О нас
  • Реклама
  • Редакционная политика
  • Политика конфиденциальности

© 2017 Інформаційна агенція "Компроматор - Україна" ukraina.portal.24@gmail.com.

Безрезультатно
View All Result
  • Главная
    • РЕГИОНЫ
      • Новости Житомира
      • Новости Запорожья
      • Новости Киева
      • Новости Кропивницкого
      • Новости Львова
      • Новости Николаева
      • Новости Одессы
      • Новости Ровно
      • Новости Черкасс
      • Новости Хмельницкого
  • ЭКОНОМИКА
  • ПРОИСШЕСТВИЯ
  • СПОРТ
  • ТЕХНОЛОГИИ
  • КУЛЬТУРА
    • Поздравления
      • Поздравления с Днем рождения
      • Календарные праздники
      • С Днем Ангела
      • Церковные праздники

© 2017 Інформаційна агенція "Компроматор - Україна" ukraina.portal.24@gmail.com.