19.12.2025 16:23
Nestlé стала першою великою міжнародною компанією, яка «розморозила» інвестиції в Україну після початку повномасштабної війни. Тоді як у 2022 році більшість бізнес-процесів в країні були поставлені на паузу, компанія ухвалила рішення інвестувати в нове виробництво, пише agronews.ua.
Читай нас також у Viber та Telegram.
У грудні 2022-го було ініційоване будівництво нової фабрики в селі Смолигів на Волині. Насправді цей проєкт був запланований кількома роками раніше. Разом із наявною фабрикою в сусідньому Торчині нове виробництво мало б сформувати потужний харчовий хаб із фокусом на експорт. Але реалізацію тимчасово відклали через недостатній попит. Те, що до ідеї повернулися під час війни, свідчило про впевненість компанії в тому, що країна вистоїть.
У 2025 році, всього за 30 місяців після ухвалення інвестиційного рішення, підприємство запрацювало. Особливістю є те, що підприємство виросло з нуля – це було першим подібним досвідом для компанії в Україні. Стартова виробнича лінія вже введена в експлуатацію. Це вже понад 300 робочих місць із конкурентною заробітною платнею, суттєвий внесок у бюджет через сплату податків та стартовий майданчик для подальшого розширення виробництва.
Нове підприємство вирішили розмістити на Волині. Це було стратегічне рішення, продиктоване наявністю вже налагодженої логістики. Оскільки у Волинській області вже працювала фабрика в Торчині, розташування нової фабрики неподалік у Смолигові розглядалося як нагода створити ефективну систему виробництва й постачання. Це відкривало можливості для оптимізації внутрішніх процесів і забезпечення зручної логістики для експорту продукції на європейські ринки. Ну а те, що нову фабрику відкрили саме на території України, мало частково символічне значення.
«Для Nestlé це було ще й етичне рішення: залишитися в Україні, підтримати економіку країни в критичний час і продемонструвати відданість українському ринку. Запуск виробництва в Україні став сильним сигналом для суспільства й бізнес-спільноти», – відзначають у Nestlé.
Нове підприємство запрацювало в червні 2025 року. Створення фабрики затягнуло на понад 42 млн євро інвестицій (компанія називає цифру у 40 млн швейцарських франків). Очікується, що виробнича потужність першої лінії дозволить компанії виробити 5000 тонн вермішелі до кінця 2025 року. А протягом 2026-го та 2027-го років буде реалізовано розширення потужностей.
Новий економічний імпульс для Волині – перше, що спадає на думку у зв’язку із відкриттям нової фабрики. Це й поповнення локального бюджету, і розвиток місцевої громади, й інтеграція передового виробничого досвіду в регіоні, і нові робочі місця, яких конче потребує область, ставши, окрім всього іншого, домівкою для тисяч українців, що були змушені тікати із наближених до фронту міст та сіл.
«Компанія Nestlé працює в Україні 30 років і вже має значне виробництво у Волинській області – фабрику з виробництва кетчупів та соусів під маркою «Торчин» та дистрибуційний центр. Вже під час (повномасштабної. – Ред.) війни компанія здійснила ще один великий інвестиційний проєкт, що має стати потужним сигналом для усіх інвесторів – Україна відновлюється, розвивається та підтримує великих виробників. Крім цього, запуск нового виробництва стимулює розвиток місцевої громади та створює додаткові робочі місця та нові економічні можливості для жителів нашої області», – сказав голова Волинської ОВА Іван Рудницький.
Окрім переваг, які вбачаються безпосередньо у виробництві, нова фабрика підтримує також українських фермерів.
Як зазначають у Nestlé, ключовими інгредієнтами для виробництва вермішелі є пшениця та соняшникова олія українського походження.
«Це перший великий бренд, який не використовує пальмову олію в процесі виробництва вермішелі, натомість ми використовуємо тільки українську високоолеїнову олію високої якості. 75% сировини для виробництва надходить від місцевих постачальників в Україні. У виробництві вермішелі використовується тільки українське борошно й соняшникова олія високої якості», – відзначає компанія.
Підтримка українських фермерів полягає не лише безпосередньо у співпраці з ними. Компанія прагне покращувати сільськогосподарські практики в регіонах постачання, допомагаючи фермерам отримувати доступ до сучасних технологій та підтримуючи їх у покритті витрат.
В Україні, зокрема, акцент зроблений на регенеративне сільське господарство, що дозволяє зменшити викиди парникових газів і таким чином зробити внесок у боротьбу зі змінами клімату. У сфері регенеративного сільського господарства Nestlé вже співпрацює з великим українським агрохолдингом, який є постачальником цукру для всіх фабрик Nestlé в Україні та Болгарії, та планує розширення таких партнерств.





Коментувати цю новину post