На засіданні містобудівної депутатської комісії Полтавської міськради розглянули петицію № 715 «Про безкоштовний проїзд дітей маршрутними автобусами зі старостинських округів». Автор петиції Богдан Дмитренко попросив компенсувати перевізникам проїзд школярів, які їздять у школи та заклади позашкілля Полтави
Начальник управління соціального розвитку Наталія Бондаренко доповіла, що кожного року в програму «Турбота» вносяться кошти на пільгове перевезення. Щодо старостатів, що компенсується проїзд для 13 категорій пільговиків +1 день є пенсійним:
— За 8 поїздок відшкодовуємо за ту кількість пільговиків, які проживають в межах старостатів, 4 поїздки пенсіонерам (раз в тиждень). Рекордсменами є: Гожули — 112, Тахтаулове — 84, Супрунівка — 64, Макухівка — 60, Жуки — 23, Мильці — 18. Основне питання — є безкоштовне перевезення дітей по програмі «Турбота», ми закладаємо кошти. Але це здійснює наше підприємство «Полтаваелектроавтотранс». А в старостатах працюють приватні перевізники, це серйозна проблема. Тому що ті 8 поїздок… це такий контингент, що будуть їздити більше. Перевізники мають малі автобуси, у них це викликає заперечення, тому що наплив пільговиків буде набагато більший.
Всього є 29 маршрутів по старостатах (12 перевізників). 9 маршрутів — це договори із нашим транспортним відділом. 20 — мають договори з Полтавською РВА. Завдяки субвенції з нашого бюджету вони відшкодовують перевізникам. На цих перевізників ми не впливаємо. Валідаторів вони також не мають… Всього тільки у школи Полтави зі старостатів їздять 493 дитини. А ще є заклади позашкілля.
Директор департаменту освіти Жанна Каплоух зауважила:
— За кожною школою закріплена територія обслуговування. Якщо в окрузі є заклад, то забезпечується проїзд до нього. Лаврики, Соломахівка, Абазівка — до школи в Абазівці. Якщо це Затурине, то там немає школи, їх обслуговують 21 та 22 школи у Полтаві, згідно із законом про освіту.
Керівник КП «ПЕАТ» Євгеній Зайцев: Ми перевозимо тролейбусами усіх школярів в Полтаві. Немає обмежень в кількості та часі. Ми вираховуємо коефіцієнт співвідношення, є методика. У приватних перевізників такого немає. Наша методика не підходить.
Голова комісії Юлія Городчаніна загалом відмітила, що ідея гарна і її потрібно підтримати, але фахівці в галузях освіти, соціального захисту, юристи мають продумати конкретні механізми реалізації і запропонувати їх депутатам.
Ян ПРУГЛО, «Полтавщина»