Останнім часом у Дніпрі помічено кілька випадків пожеж, які виникли у електромобілях Nissan Leaf. “Дніпро Оперативнний” з’ясовує потенційні причини таких пожеж, адже їх розуміння може допомогти водіям вжити необхідних запобіжних заходів.
Nissan Leaf, як і будь-який електромобіль, має потенційний ризик загоряння. Однак, важливо зазначити, що пожежі у електромобілях виникають, як правило, рідше, ніж в автомобілях з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ). На відміну від авто зз ДВЗ електромобілі не мають паливних баків, паливопроводів і системи вихлопу, що знижує ймовірність механічних поломок, які можуть призвести до пожежі. Однак важливо пам’ятати, що, хоча пожежі в електромобілях рідкісні, вони можуть бути більш інтенсивними та складнішими для гасіння через особливості хімії тягових батарей. Тому виробники постійно працюють над удосконаленням систем безпеки та розробкою ефективних методів запобігання таким пожежам.
Можливі причини пожеж в Nissan Leaf
1. Пошкодження не оригінальної (перепакованої) високовольтної акумуляторної батареї:
- Деякі комірки – акумулятори, які можуть встановити в Nissan Leaf вже в Україні, містять легкозаймисті матеріали.
- Фізичне пошкодження перепакованої батареї внаслідок аварії або удару може призвести до короткого замикання та загоряння.
- Також, пошкодження може виникнути через неправильну або неакуратну збірку осередків у ящику високовольтної батареї (ВВБ).
- Несправність додатково прокладеної силової електропроводки до не заводських осередків, які додають місцеві умільці в багажник.
2. Несправність системи заряджання:
- Несправність системи заряджання або використання несумісного зарядного обладнання може призвести до перегріву та загоряння.
- Неякісні зарядні пристрої, також, можуть призвести до пожежі.
Важливо пам’ятати, що пожежі електромобілів, хоча і рідкісні, можуть бути складними для гасіння через хімічний склад тягових акумуляторів. Тому, у разі пожежі, необхідно дотримуватися запобіжних заходів і звертатися за допомогою до пожежників.
Небезпечна “гра” з батареєю
Коли Nissan Leaf пробігає 200-300 тисяч км, власники помічають, що батарея автівки деградувала та втратила 20-30% від ємності, з якою вони цю машину купували. У когось така неприємність може статися раніше, особливо якщо Nissan Leaf інтенсивно експлуатують в режимі таксі с скоростными зарядками летом на Chademo.
Люди починають шукати варіанти. На ринку у нас є два підходи – або ви купуєте б/в батарею зі свіжішої машини і більшої ємності. Якщо, наприклад, батарея 24-30 кВт, купують 40 кВт, ящики однакові, стають без доопрацювань кузова. Або беруть батарею 62 кВТ, але там потрібно трохи доопрацювати кузов. У іншому випадку люди йдуть шляхом перепакування. В оригінальний ящик, в якому розташовано 48 комірок (якщо батарея 24 кВТ), ставлять комірки та елементи високовольтні зовсім інших виробників, відмінних від оригінальних (катли чи інші), які встановлює у свої машини корпорація Nissan. Відповідно змінюється конфігурація, конструкція і безпека укладання комірок і силових проводів. Що відбувається після того, як це зробили на підприємстві (одне таке велике підприємство є в Запоріжжі). Власник починає їздити і користуватися, але раптом стається лихо, – розповідає автоексперт, кандидат технічних наук Пилип Бабіч.
Він понад 10 років вивчає усі покоління Nissan Leaf. Експерт наводить приклад з життя, коли у Дніпрі на житловому масиві Сокіл з автомобіль з перепакованою батареєю на 42 квтч спалахнув у гаражі під час зарядки.
Внаслідок короткого замикання в момент зарядки сталося загоряння в правому задньому кутку перепакованої батареї. Все через те, що комірки інші, укладено все було інакше, не заводським способом. Начебто все правильно було зроблено, але допущено помилки та від вібрації силовий провод перетерся об кріплення у корпусі батареї. Відповідно, можна зробити висновок, що ті, хто робить таке перепакування, не проводять випробування на тривалу вібрацію і на інші фактори. Такі випробування обов’язково проводяться в професійних автомобільних корпораціях, – пояснює Пилип Бабіч.
Він вважає, що “тюнинговати” батарею – дуже небезпечно.
Це неправильно, коли люди починають із цим гратися. Вони отримують абсолютно нову батарею з осередками на зовсім інших хімічних принципах. Замовники радіють, що батарея була 24 кВт, а стала 42 кВт та більше. Але є моменти, пов’язані з безпекою. Осередки, які ставить корпорація Nissan, на випробуваннях намагалися проколоти арматурою – це можна подивитися на відео. Їх пробивали наскрізь, вони не горять. Просто йшла хімічна реакція з виділенням диму, – розповідає автоексперт.
За його думкою, якщо батарея деградувала, то найбезпечніший шлях – це купити батарею офіційної корпорації Nissan.
Нову купити у нас складно і дуже дорого. Вживана батарея з хорошими показниками, знята з машини або зі США чи Європи, обійдеться від 4,5 до 6,5 тисяч доларів. Стару батарею теж можна застосувати. Можна розібрати на комірки і застосувати їх під накопичувачі на сонячних станціях. У будь-якому Nissan Leaf, навіть якщо залишкова ємність батареї 50%, залишаються ще 8-10 кВт. Їх можна використовувати в заміському будинку. Поставить інвертор, контролер і батарея ще послужить у домашньому господарстві, – розповідає Пилип Бабіч.
Додаткова батарея
Ще один випадок, який може призвести до загоряння авто – коли у Nissan Leaf ставлять додаткову батарею.
Ії часто збирають з елементів від гібриду Chevrolet Volt чи з інших осередків. Самі по собі вони безпечні, але є моменти укладанням високовольтних кабелів. Коли їх ставлять у багажнік за спинкою заднього пасажирського сидіння. Є випадки, коли на зарядній станції ставалося загоряння прямо у багажнніку. Така батарея небезпечна у випадку, коли автівка у ДТП отримує удар ззаду. У Nissan Leaf заводська батарея знаходиться під підлогою авто – під передніми кріслами та ногами пасажирів. Пошкодити її неможливо навіть під час потужного удару у ДТП. А у випадку наявності додаткової батареї виникає ризик виникнення короткого замикання у багажнику та загоряння,- розповідає автоексперт Пилип Бабіч.
Заходи безпеки
- Регулярно перевіряйте акумуляторну батарею на наявність пошкоджень.
- Уникайте екстремальних температур і паркування на сонці протягом тривалого часу.
- Використовуйте тільки сумісне зарядне обладнання.
- Регулярно перевіряйте електропроводку та з’єднання.
- У разі аварії або пошкодження акумуляторної батареї негайно зверніться до авторизованого сервісного центру Nissan.
Нагадаємо, раніше ми повідомляли, що у Дніпрі затримали водія, позбавленого прав на 10 років. Також писали про нововведення на АЗС з 1 травня: як спирт у бензині вплине на якість.
Discussion about this post