Непрацюючий світлофор на перехресті вулиць Миру, Річкової та Охтирського Шляху
Комунальне підприємство «Міськсвітло» планує укласти договір на розробку схем організації дорожнього руху з ТОВ «Будівельна група Комфорттаун». Вартість договору — 849 тисяч гривень. У тендері взяла участь лише одна компанія, яка й запропонувала ціну всього на тисячу гривень меншу за очікувану.
Причиною такої «безконкурентної» участі могла стати дискримінаційна умова, прописана в документації: досвід виконання аналогічних робіт вимагався саме у Полтаві. Це викликає запитання, адже компанії, які реалізовували подібні проєкти у Києві, Львові чи Одесі, мають не меншу компетенцію й фаховість. Незрозуміло, чому досвід у цих містах автоматично вважається непридатним для Полтави. У результаті участь узяв лише один виконавець, який уже мав історію співпраці з полтавськими комунальниками.
Довідково. Відповідно до інформації YouControl, засновниками ТОВ «Будівельна група Комфорттаун» є полтавець Віталій Шевченко. Компанія почала отримувати державні замовлення з 2020 року. Загальна сума актуальних договорів складає 77,7 млн грн. З них повністю завершені — на суму 32,5 млн грн. Річний дохід підприємства у 2024 році склав 25,2 млн грн, чистий прибуток — 744 тис. грн. Компанія працює у різних містах України, зокрема у Полтаві компанія вже виконувала роботи зі встановлення світлофорного об’єкта на перехресті вулиць Каденюка та Польської.
Де саме працюватимуть над схемами
У межах проєкту планується розробити схеми організації дорожнього руху на 10 перехрестях зі світлофорами:
- вул. Європейська / вул. Олександра Оксанченка
- вул. Європейська / вул. Лялі Убийвовк
- вул. Європейська / вул. Героїв АТО / вул. Панаса Мирного
- вул. Європейська / вул. Раїси Кириченка / вул. Кагамлика
- вул. Європейська / вул. Патріарха Мстислава
- вул. Європейська / вул. Героїв-Чорнобильців
- вул. Європейська / вул. Шевченка
- вул. Європейська / вул. Юліана Матвійчука
- вул. Європейська / вул. 1100-річчя Полтави
- вул. Миру / вул. Річкова / вул. Охтирський Шлях
Що мають зробити спеціалісти
Підрядна організація не налаштовуватиме світлофори безпосередньо, а лише розробить проєктні схеми. Інженери виїдуть на кожне перехрестя, проведуть обстеження, зафіксують стан інфраструктури (знаки, розмітка, світлофори, інтенсивність руху) і сформують технічні пропозиції.
На основі зібраних даних вони розроблять по 5 циклограм для кожного перехрестя — окремі сценарії роботи світлофора для ранкового, обіднього, вечірнього часу, вихідних і базового режиму. У цих циклограмах буде визначено, скільки часу кожна смуга руху має «зелений», як ідуть фази, де розмістити стоп-лінії, пішохідні переходи, острови безпеки тощо.
Готові проєкти мають погодити в поліції. А от встановлення знаків, зміна таймінгу чи переобладнання — вже буде завданням самого «Міськсвітла» або іншого підрядника.
У переліку перехресть є і перехрестя вул. Миру та Охтирського Шляху (колишня Сакко), поруч із вул. Річковою. У 2020 році там встановили світлофори, які мали розвантажити рух у бік Дублянщини та вокзалу «Полтава-Південна». Проте вийшло навпаки — на підйомі з боку Крутого Берега та Вакуленців почали формуватися великі тягнучки, світлофор лише погіршив ситуацію. Навіть після термінового коригування фаз проблема залишилася, тому його просто вимкнули.
Місто кілька років не розраховувалося за цей світлофор з підрядником «Смарт Лайт Електрик». Договір на 1,3 млн грн укладений у квітні 2020 року і неодноразово продовжувався. Тепер же цей світлофор спробують реанімувати — шляхом нового проєктування його роботи.
Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»
Discussion about this post